fredag 5. august 2016

Aktivt bidrag til møtene i forskningsutvekslingskomiteen

Dette er mitt tredje GA og tredje gang jeg deltar på møtene i forskningsutvekslingskomiteen (SCORE), og jeg bestemte meg for å prøve og være enda mer involvert. I forkant av GA søkte jeg derfor på å være medlem av Sessions Team, gjengen som organiserer møtene, og fikk gleden av å bli oppnevnt!

Sessions Team hjelper lederen av komiteen med logistikk og arrangering av de forskjellige foredragene og diskusjonene som foergår på møtet. Det krever en del arbeid å arrangere kurs og foredrag til over 50 deltagere fra verden rundt med forskjellige kunnskapsnivå.

Før møtet hadde vi flere online møter for å diskutere fordelingen av ansvar og hvilke tema vi ønsket å ta opp. Ved å være medlem av Sessions Team har jeg fått smaken på hvordan det er å jobbe med forskningsutveksling på internasjonalt nivå og det er veldig inspirerende!

Jeg ble tildelt ansvaret for behandlingen av endringer i komiteens vedtekter, både i prosessen med å samle inn endringsforslag samt å lede diskusjonen og voteringsprosessen under GA. Jeg gikk grundig gjennom SCORE Regulations og etter innsamling endte vi opp med hele 65 forslag for vedtektsendringer! Heldigvis var alle flinke til å diskutere forslagene i forkant av møtet slik at selve voteringsprosessen foregikk uten problemer.

Dette var en utrolig fin erfaring å få, både det å organisere en ganske komplisert prosess og å få være ordstyrer under selve voteringen. Jeg kan virkelig anbefale til alle fremtidige GA-deltagere å delta aktivt og takke ja til å ta ansvar!

- Katherine Wang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar